Miks veoauto 24/7 sõita ei saa?
Veoautojuht vastutab selle eest, et kaup ühes tükis punktist A punkti B liiguks. Samas on tal raskeveoki juhina liikluses suur vastutus, mis nõuab kõrgendatud tähelepanuvõimet. Seetõttu on oluline, et ta oleks puhanud.
Juhi sõidu- ja puhkeaega reguleerivas seaduses on sõidu- ja puhkeaeg korraldatud lühidalt järgmiselt:
- Sõiduaeg kahe ükskõik millise päevase puhkeaja või päevase puhkeaja ja iganädalase puhkeaja vahel ei tohi ületada 9h.
- Sõiduaega võib nädala jooksul 2x pikendada 10h-ni.
- Pärast 4,5h sõiduaega peab juht tegema vaheaja kestusega vähemalt 45 min.
- Vaheaegade jooksul ei tohi juht teha mingit muud tööd, kusjuures muu tööna ei arvestata ooteaega ja aega, mida veedetakse liikuvas sõidukis, praamil või rongis
- Iga 24-tunnise ajavahemiku jooksul peab juhil olema vähemalt 11h katkematu igapäevane puhkeaeg. Kui sõidukil on vähemalt kaks juhti, siis iga 30-tunnise ajavahemiku jooksul peab igal juhil olema vähemalt kaheksatunnine katkematu puhkeaeg.
- Igal nädalal tuleb ühte puhkeaega pikendada 45-tunniseks katkematuks iganädalaseks puhkeajaks, mida võib lühendada 36 tunnile sõiduki tavalises paiknemiskohas ja 24 tunnile sõiduki kasutamisel mujal. Iganädalase puhkeaja peab juht kasutama kaubaveol mitte hiljem kui 6-päevase sõiduaja järel. Kahe järjestikuse nädala summeeritud sõiduaeg ei tohi ületada 90h.
Juhi töö- ja puhkeaeg salvestatakse automaatselt sõidumeerikuga, mida on korrakaitsjatel õigus kontrollida. Sõidumeerik salvestab ka veoki kiiruse.
Töö- ja puhkeajast ning liikluspiirangutest mitte kinnipidamisel oleneb karistus riigist, kus õigusrikkumine avastati, ulatudes tuhandete eurode või vabadusekaotuseni.
Auto mahutab
ALLTOODUD TABELIST ON NÄHA ERINEVATE KAUBAMÕÕTÜHIKUTE OMAVAHELINE SÕLTUVUS MAANTEETRANSPORDIL.
EUR | LDM | m3 | kg | |
1 | 0,4 | 2,5 | 740 | |
2 | 0,8 | 5 | 1480 | |
3 | 1,2 | 7,5 | 2220 | |
4 | 1,6 | 10 | 2960 | |
5 | 2 | 12,5 | 3700 | |
6 | 2,4 | 15 | 4440 | |
7 | 2,8 | 17,5 | 5180 | |
8 | 3,2 | 20 | 5920 | |
9 | 3,6 | 22,5 | 6660 | |
10 | 4 | 25 | 7400 | |
11 | 4,4 | 27,5 | 8140 | |
12 | 4,8 | 30 | 8880 | |
13 | 5,2 | 32,5 | 9620 | |
14 | 5,6 | 35 | 10360 | |
15 | 6 | 37,5 | 11100 | |
16 | 6,4 | 40 | 11840 | |
17 | 6,8 | 42,5 | 12580 | |
18 | 7,2 | 45 | 13320 | |
19 | 7,6 | 47,5 | 14060 | |
20 | 8 | 50 | 14800 | |
21 | 8,4 | 52,5 | 15540 | |
22 | 8,8 | 55 | 16280 | |
23 | 9,2 | 57,5 | 17020 | |
24 | 9,6 | 60 | 17760 | |
25 | 10 | 62,5 | 18500 | |
26 | 10,4 | 65 | 19240 | |
27 | 10,8 | 67,5 | 19980 | |
28 | 11,2 | 70 | 20720 | |
29 | 11,6 | 72,5 | 21460 | |
30 | 12 | 75 | 22200 | |
31 | 12,4 | 77,5 | 22940 | |
32 | 12,8 | 80 | 23680 | |
33 (FTL) | 13,2/ 13,6 | 82,5 | 24000* | |
34 (FTL) | 13,6 | 85 | 24000* |
EUR – EUR alust (1200×800 mm)
LDM – Laadimismeetrit (jooksvat meetrit haagise pikkusest)
m3 (cbm) – Kuupmeetrit kaupa koos pakendiga
Kg – Kilogrammi kaupa koos pakendiga
* Osakoormate transpordil arvestatakse transpordi hind vastavalt suurimale kauba kaalu või mahu näitajale